Copenhagen Beer Week: Ny ølfestival skal styrke dansk bryggerkultur

Fra den 2. til 9. maj 2020 afholdes Copenhagen Beer Week for første gang. Ølfestivalen, som DRC er partner i, er et splinternyt koncept, der skal sætte fokus på og udbrede det generelle kendskab til dansk øl, gastronomi og bryggerkulturen i Danmark, der har haft en eksplosiv fremgang fra 14 bryggerier i 2000 til over 200 bryggerier i 2019.

Foreløbig er 49 bryggerier og ølbrands fra hele landet gået sammen om at skabe interessante events i København og omegn under ølfestivalen for at fremhæve dansk øl og diversiteten i den danske ølbranche. For eksempel etableres et ølmarked på Israels Plads, den 8. og 9. maj 2020, ligesom der vil foregå forskellige typer af branchearrangementer.

Copenhagen Beer Week, som afholdes af nonprofit-organisationen FOOD, arbejder for at udvikle Danmark som gastronomisk destination, hvor kulinariske oplevelser bliver en vej til vækst og udvikling. Målet med Copenhagen Beer Week er at sætte fokus på relationen mellem mad og øl, og på sigt at skabe Europas bedste øl-uge. Her er det afgørende, at mange aktører fra restaurationsbranchen har lyst til at bidrage til at skabe et alsidigt, sjovt og spændende program.

Vil du være med?
DRC opfordrer sine medlemmer – caféer, restauranter, barer og natklubber – til at byde ind med interessante events, som har til formål at fremhæve dansk øl. Det kan være alt fra specielle tap take-overs, særlige øl-og madsmagninger, en finurlig afstemt gourmetmiddag med dertil passende øl-menu eller en konkurrence om de bedste cocktails med øl. Som arrangør er der (næsten) ingen grænser for, hvad I kan finde på – og I bestemmer selv, om eventet skal være gratis eller om deltagelse kræver køb af billet.

For mere information samt tilmelding følg linket HER