DRC sætter fokus på nattelivet i ny kampagne ”Den følelse”

Pressemeddelelse

Med udsigt til de kommende, politiske drøftelser om en genåbning af nattelivet, ønsker Danmarks Restauranter og Cafeer (DRC) at sende en varm hilsen til de mange gæster, der - ligesom branchen selv - glæder sig til, at der åbnes op igen. Det sker med videokampagnen ”Den følelse”, der bringer lidt af den unikke nattelivsstemning ud i de danske stuer.

Selvom de danske elever efterhånden er tilbage i skole, restauranterne tilbage i drift, og det meste begynder at ligne sig selv, så er mange af de danske nattelivsvirksomheder stadig tvangslukkede på 14. måned.

Derfor har DRC netop søsat en ny kampagne, der er en hyldest til branchen og alle dens festglade gæster. Håbet er, at kampagnen skal minde danskerne om den helt unikke ”følelse”, de ikke finder andre steder end i nattelivet.

 

 

 

 

”Vi synes, at videoen meget fint rammer den helt unikke stemning, som natbranchen er garant for. Kampagnen er ikke en opfordring til at gå ud og feste på gader og stræder, men til at omfavne forventningens glæde. Den glæde kan vi slippe fri, når omstændighederne tillader, at det professionelle natteliv åbner igen,” siger direktør i DRC, Torben Hoffmann Rosenstock. ”Vores hovedperson har sin egen fest, og det bliver vi alle nødt til lidt endnu.”

Støt op om nattelivet
Corona-pandemien har leveret et særdeles hårdt slag mod hele oplevelsesbranchen– men i særdeleshed mod natklubber og diskoteker, der i hele perioden har været tvangslukkede, samt barer og værtshuse, der drypvist har haft åbent på meget svagt blus.

”Lige så snart der bliver åbnet, opfordrer vi i DRC til, at man støtter branchen og besøger sin yndlingsbar, natklub eller værtshus”, udtaler Torben Hoffmann Rosenstock. ”Indtil da håber vi, at kampagnen kan skabe optimisme og et smil på læben hos såvel gæster som en hårdt prøvet branche. Så snart vi åbner, ses vi igen,” slutter Torben Hoffmann Rosenstock.

Se hele musikvideoen på Youtube eller hør den på repeat på Spotify.

Endelig, vil vi opfordre alle til at dele den på Facebook, LinkedIn eller Instagram.

Kampagnevideoen er sponsoreret af Tuborg, Swedbank Pay, Spritfabrikken Danmark og Just Drinks. På vegne af hele branchen: Tusind, tusind tak!