Danish hospitality diploma - branchens egen grunduddannelse

Kick-off: Grunduddannelse til oplevelsesmedarbejderen
Datoer og sted:
Den 11. Januar ZBC
Den 17. Januar HRS
Den 28. Februar College 360
Den 30. Marts TECHCOLLEGE

Kl. 14.00-14.15:
Velkommen og formål med uddannelsen
DRC Mai Kappenberger og Birgitte Wad

Kl. 14.15-15.00:
Customer Experience Management (CEM) i oplevelsesindustrien
ekstern forlæser Anders Justenlund fra UCN
Hvordan skaber vi gode relationer og mindeværdige oplevelser til vores gæster, der resulterer i øget loyalitet, øget gæstetilfredshed og øget omsætning? Du gør måske allerede mange ting i dag for at gøre dine gæster glade, men med fokus på emotionelle kundeoplevelser kan vi sikre, at vi leverer en unik gæsteoplevelse med fokus på andre konkurrenceparametre end serviceprodukt og pris alene.

Kl. 15.00-15.15:
Pause

Kl. 15.15-16.00:
Karriereveje
Mød Erik Kroun og hans unikke vej i branchen!
Han er uddannet
gastronom, har været årets kokkelev, været forbi både Val Thorens og Kong Hans og kokkelandsholdet. Er Friluftsvejleder fra Skovskolen med speciale i Kajak og har eget Outdoor firma – Gro-nu.dk  - og har en slædehund!

Kl. 16.00-16.30:
Sammenhængen mellem den gode gæsteoplevelse, den gode vært, den gode
kollega, det gode psykiske arbejdsmiljø v. Chefkonsulent Birgitte Wad, DRC
Oplægget vil komme omkring forholdet til kolleger og cheferne, og forholdet til gæsterne. Oplægget vil sætte fokus på emner som diskrimination, krænkende adfærd, mobning, stress, konflikthåndtering mm.                       

Kl. 16.30-19.00:
Skab den gode serviceoplevelse her og nu
Deltagerne forbereder sammen en middagsoplevelse for hinanden. De deles op i hold med ansvar for forret, hovedret, dessert, drikkevarer, borddækning, afrydning mm. Der laves middag med lokale og sæsonbaserede råvarer – gerne fra skolernes egne køkkenhaver, hvis muligt, eller fra samarbejde med lokale producenter og/eller aftagere af råvarer, der ellers ville have været gået til spilde (fx EAT GRIM).

Kl. 19.00-?:
Middag