Vælg en side

I samarbejde med Wonderful Copenhagen og Planet Copenhagen sætter vi på mandag d. 3. november kl. 13 – 16 i Banegaarden fokus på hvem Københavns turister er, og hvad de efterspørger, når de skal spise.

Sammen med NETS vil vi dykke ned i sommeren 2025 – hvem besøgte hovedstaden, og hvordan brugte de deres penge? Ud fra gæsternes betalingskortdata vil de kortlægge deres adfærd og præferencer. NETS og deres partnere Plaace vil desuden vise, hvordan man som forretning kan bruge data til at gøre sit udbud endnu skarpere.

”Vi kender vores kunder” hører man ofte fra restauranterne – og det er til dels også sandt.

Problemet er bare, hvis man spørger Anders Nicolajsen fra Landbrug & Fødevarer, at man ikke kender alle dem, der fravælger en.

I hans oplæg ”Mad med omtanke” vil han argumentere for, hvorfor det i fremtiden vil være et forbrugerkrav, at man har forholdt sig til, hvad man putter på tallerkenen med et sæt bæredygtighedsbriller – ikke alene for at levere på en efterspørgsel, men også for at sikre sunde, tilbagevendende forbrugere.

Hvordan de gode indsatser kan kommunikeres, så man både kan fortælle forbrugeren, hvilken omtanke man har lagt i måltidet, men uden at risikere at pynte sig med lånte fjer, skal vi efterfølgende høre fra DRC’s Jakob Zeuthen, når han præsenterer deres nye Guide om kommunikation på din menu.

Til slut vil vi få besøg af Michelle Exarhos, DGN President og Chief Concierge One Hotel CPH, som vil fortælle om deres efterspørgsel efter mange forskellige former for bæredygtighedsinitiativer – både fra kunder og ansatte. I Michelles oplæg vil vi se, hvordan bæredygtighed er blevet en central del af den nye fortælling om luksus.

Vi glæder os til at se jer til en eftermiddag, hvor der vil være lejlighed til både at blive klogere og netværke.

Vil du vide mere om

vores arbejde?