Et feltstudie til karrierefestivalen har resulteret i gode råd til dig som restauratør
26. maj, 2023Bæredygtighed // BranchenAsnæs & Vangstrup lavede en undersøgelse til The Host Festivalen, der viser, at den yngre generation er villig til at bruge penge på at spise ude, også i en periode af livet, hvor rådighedsbeløbet er forholdsvis lavt, men de stiller krav og spørgsmål - potentialet i segmentet er stort, men det kommer med en række krav.
Undersøgelsen viser, at unge i København i gennemsnit anvender 395 kr. inkl. moms på at spise ude pr. uge. Dette svarer til ca. 150 kr. pr. måltid, og et årligt forbrug på ca. 20.000 kr.
Madkulturen blandt unge er styret af blandt andet klima, sundhed og fællesskaber, og som restauratør må du forhold dig til de aktuelle tendenser. Her er bud på, hvad du kan tage med til næste strategimøde om dit menukort og din markedsføring:
1. Aktivering af fællesskaber omkring maden
2. Klima og bæredygtighed – selve maden, men også jeres arbejde med lokale råvarer, ansatte mv.
3. Læring og formidling, der hjælper til en ønsket klimabevidsthed
Læs mere om feltstudiet her: Unges udespisevaner (asnaes-vangstrup.dk)