Fra 1. januar 2024 skal virksomheder inden for visse brancher med en årlig omsætning på under 10 millioner kroner benytte et digitalt salgsregistreringssystem.
Siden 1. juli 2021 blev det muligt for Skatteforvaltningen at give en virksomhed påbud om at benytte et digitalt salgsregistreringssystem, hvis Skatteforvaltningen i forbindelse med et kontrolbesøg kan konstatere manglende registrering af salg.
De pågældende brancher, der bliver omfattet af kravet per 1. januar 2024, er værtshuse, caféer, diskoteker, pizzarier, grillbarer, købmænd, døgnkiosker, isbarer og restauranter.
Baggrunden herfor er en politisk aftale om ”styrket indsats mod sort arbejde” fra den 20. september 2017.
De berørte brancher har formentlig i forvejen digitale salgsregistreringssystemer, men det skal undersøges om det nuværende eller fremadrettede system (i tilfælde af man ikke har digitale slagsregistreringssystemer) opfylder de nye regler.
Læs mere på SKATs hjemmeside via linket nedenunder:
Har du spørgsmål til den nye lovgivning, så er du velkommen til at kontakte DRC eller OnlinePOS.
OnlinePOS er leverandør til DRC og lever op til alle lovkrav defineret i lovgivningen.