Vælg en side

PRESSEMEDDELELSE: Ny bestyrelsesformand i DRC vil styrke sammenholdet i branchen

25. april, 2024Branchen // Politik

Danmarks Restauranter & Caféer, DRC, har ved generalforsamlingen d. 25. april i Århus sammensat en ny bestyrelse med flere nye brancheprofiler. Ny formand bliver det mangeårige bestyrelsesmedlem og medstifter af den internationale barkoncern Rekom, Rasmus Frederiksen. Dorte Witting fra Copenhagen Concepts forsætter som næstformand.

Det var store skiftedag i DRC’s bestyrelse ved generalforsamlingen på Restaurant Martino i Marselisborg Havn d. 25. april, hvor flere mangeårige bestyrelsesmedlemmer benyttede lejligheden til at takke af og give stafetten videre.

Således takkede både Mikele Volpi, Jacob Niebuhr og Mai Kappenberger af efter mange år i bestyrelsen og det samme gjorde Ronni Lundegaard. Med de afgående bestyrelsesmedlemmer, er der skabt plads til de nye, herunder Christian Brandt fra Jagger og Martin Schultz fra Smag & Slægt. Derudover indtræder Mette Falkenberg i bestyrelsen som professionelt bestyrelsesmedlem udpeget af DRC’s bestyrelse.

Men dagens helt store nyhed var at Rasmus Frederiksen efter en årrække som menigt medlem af bestyrelsen, nu træder et skridt op og tager rollen som formand. En rolle som Rasmus glæder sig til at udfylde:

DRC er i en positiv udvikling med stor medlemsfremgang og gode brancherelevante projekter og spændende medlemstiltag i støbeskeen, så den udvikling glæder jeg mig at være med til at understøtte, udtaler Rasmus Frederiksen og sætter lidt flere ord på, hvad hans ambitioner er for branchen: Efter mange år som restauratør, og bestyrelsesmedlem, er jeg ikke i tvivl om at vi tjener branchen bedst, når vi styrker sammenholdet og sammenhængskraften - så det vil jeg arbejde for. Vi har gennem de sidste par år lært, at når branchen står, tænker og kommunikerer som en enhed, så kan sammenholdet bringe os igennem selv de sværeste krisetider. Det sammenhold finder man her i DRC og det synes jeg, at så mange som muligt skal være en del af.

Et andet nyt bestyrelsesmedlem, Mette Falkenberg Rasmussen, kommer med erfaring inden for bæredygtighed, fra branchen og fra top-politik, hvor hun har været særlig rådgiver for miljøministeren. Også hun glæder sig til at være med til at styrke DRC’s profil:

Jeg ser frem til samarbejdet i bestyrelsen i en organisation, der er ambitiøs og i fuld gang med ESG og den grønne omstilling af branchen. Derudover glæder jeg mig til at bidrage til DRC’s politiske arbejde.

Adm. direktør i DRC, Torben E. Hoffmann Rosenstock, er forståeligt nok meget tilfreds med sammensætningen af den nye bestyrelse, som han mener peger i den helt rigtige retning:

Vi skylder en stor tak til de afgående bestyrelsesmedlemmer, som gennem mange år, har arbejdet for at skabe en bundsolid organisation. Med et nyt stærkt bestyrelseshold på plads, er vi klar til at møde de opgaver der ligger foran os og bygge videre på en stærk platform.

For yderligere info: Lars Bjerregaard, Presse & Kommunikationschef i DRC, lbj@thehost.dk, 93404924

Vil du vide mere om

vores arbejde?

Danmarks Restauranter & Cafeer, DRC, er restauratørernes brancheorganisation, som tilbyder medlemskab til alle danske restauranter, cafeer, barer, diskoteker, hoteller og overnatningssteder m.m.