Sticks’n’Sushi belønner medarbejdere med gavekort

PRESSEMEDDELELSE

Der er lidt sommerforkælelse på vej til de knap 600 medarbejdere hos Sticks’n’Sushi-koncernen i dag. De bliver nemlig alle modtagere af det såkaldte The Host Gavekort, der kan benyttes på over 900 restauranter, cafeer og lignende i hele landet. ” Vi er bare så stolte af vores medarbejdere,” siger Anders Kjørup, kommerciel direktør.

De sidste 16 måneder har været lidt af en rutsjebanetur for alle virksomheder i restaurationsbranchen - især for medarbejderne, der lynhurtigt har skulle omstille sig til en helt ny hverdag med lidt eller ingen gæstekontakt, skiftende retningslinjer og nye arbejdsopgaver.

Det har også medarbejderne i restaurantkæden Sticks’n’Sushi kunne mærke. De har dog - ifølge kommerciel direktør Anders Kjørup –”taget det hele med oprejst pande” og belønnes derfor med gavekort til lige præcis den spiseoplevelse, de har gået og glædet sig til under nedlukningen.

Seje medarbejdere
”Vi vil rigtig gerne give vores medarbejdere et gevaldigt klap på skulderen for deres hårde arbejde og utrolige omstillingsevne i et år fyldt med store forandringer,” siger Anders Kjørup. ”De har virkelig gjort det godt og ikke på noget tidspunkt mukket over, hvad de skiftende restriktioner har betydet for både det faglige og sociale aspekt af deres arbejde. Vi er bare så stolte af dem.”

At de mange penge fra gavekortene - med al sandsynlighed - vil lande ude hos konkurrenterne lader ikke til at bekymre Anders Kjørup, der blot trækker på skuldrene:

”Vi har fuld forståelse for, at vores medarbejdere efter 16 måneders corona-epidemi kan trænge til noget andet en sushi. De skal ud at spise lige det, de har lyst til, og den oplevelse vil vi gerne give dem. Forhåbentligt kommer de glade tilbage med fornyet energi.”

En uventet gavegiver
Gavekortet, som Sticks’n’Sushi har investeret i, blev i maj lanceret af brancheorganisationen Danmarks Restauranter og Cafeer (DRC) for at stimulere restaurations- og hotelbranchen oven på den lange krise. Men at dele af hjælpen skulle komme fra branchen selv, havde DRC ikke forventet.

”Da vi etablerede gavekortet, gjorde vi det først og fremmest for at aktivere virksomhederne i de omkringliggende og - af coronaen - uberørte brancher,” siger Jeppe Møller-Herskind, sekretariatschef i Danmarks Restauranter og Cafeer, og fortsætter:

”Derfor er det en virkelig glædelig overraskelse, at én af branchens egne har lyst til at give tilbage til branchen. Der er et meget stærkt budskab at sende til sine medarbejdere: ”Her har du et gavekort på 1.200 kr. Brug det hos en af vores nødstedte konkurrenter – og hav i øvrigt en dejlig aften!” Det kan man kun have respekt for.”

Investering i en vigtig branche
Hos DRC har The Host Gavekortet rundet de 30.000 solgte gavekort. Men der er stadig lang vej endnu, når den massive gæld, som branchen har oparbejdet, skal afbetales over de kommende måneder. Derfor opfordrer Jeppe Møller-Herskind alle virksomheder, der er kommet godt ud af krisen til at overveje køb af gavekortet.

”At investere i gavekortet er ikke kun en investering i sine medarbejdere og deres trivsel. Det er også en investering i en branche, der - trods tilbageslaget - skal blive ved med at tiltrække turister og udenlandske medarbejdere til landet og bidrage til Danmarks attraktive status på verdenskortet.”