Vælg en side

Hvordan kommunikerer du grønt uden at gå galt i byen?

11. november, 2025Bæredygtighed // Branchen // Uddannelse

Webinar: onsdag den 3. december kl. 09:30-10:30

DRC og Dansk Erhverv inviterer til et webinar, hvor du som restaurant, hotel, dagligvarebutik eller lign. kan få konkret indsigt i, hvordan du kan markedsføre dine bæredygtige initiativer og produkter – uden at komme på kant med markedsføringsloven.

Greenwashing-reglerne kan være svære at navigere i, og kravene til grøn og etisk markedsføring udvikler sig hele tiden. Vi er efterhånden blevet klogere på, hvordan klima og CO₂ kan kommunikeres – men nu ser vi nye udfordringer, f.eks. i forhold til påstande om biodiversitet. Til webinaret kan du blive klogere på, hvordan du bedst formidler din virksomheds grønne tiltag uden at vildlede forbrugerne

Til dette webinar får du især indsigt i:

  1. Hvordan du kan tilpasse din markedsføring, så den overholder lovgivningen og undgår greenwashing.

     

  2. Hvordan du sikrer dig, at kommunikationen af din bæredygtighedsindsats på menuen er relevant og troværdig, så du får dine gæster med ombord.
Vi har inviteret Martin Jørgensen fra Dansk Erhverv, som vil introducere markedsføringslovens bestemmelser i forhold til greenwashing og sidste nyt om EU’s kommende lovregler på området. Jakob Zeuthen vil præsentere DRC’s nye guide til, hvordan man overholder markedsføringsreglerne, når man skal kommunikere med mærker og andre indsatser målrettet mere bæredygtighed på menuen.

Program:

  • Velkommen ved DRC og Dansk Erhverv
  • Markedsføringsloven og Forbrugerombudsmandens fortolkning ift. grøn og etisk kommunikation – ved Martin Jørgensen, advokat i Dansk Erhverv
  • Mere bæredygtige fødevarer og introduktion til DRC’s nye guide ’Når du skal kommunikere om bæredygtighed på din menu’
Tilmed dig via Dansk Erhverv og på koden: drcwebinar
 
Teams-link til webinaret bliver sendt på mail inden afholdelse.

Vil du vide mere om

vores arbejde?