SØG PÅ SIDEN

Tak, fordi du kigger forbi.

Danmarks Restauranter & Cafeer, DRC, er restauratørernes brancheorganisation, som tilbyder medlemskab til alle danske restauranter, cafeer, barer, natklubber, hoteller og cateringvirksomheder mv. Vi er restaurationsbranchens største repræsentant med over 1.500 medlemsvirksomheder.

København

Danmarks Restauranter og Caféer
Dronningens Tværgade 8A
DK-1302 København K
Tlf.: +45 3325 1011
CVR: 83840315

Odense

OFF13
Thujavej 13
DK-5250 Odense SV
Tlf.: +45 3325 1011
CVR: 83840315

Kort træningsprogram til medarbejdere i restaurations- og hotelbranchen

Basic Skills

STYRK DE GRUNDLÆGGENDE FÆRDIGHEDER

Kort om uddannelsen

I samarbejde med Edutasia udbydes et kort træningsprogram på tre moduler, som træner dine medarbejdere, så de kan give gæsten den bedste oplevelse med dit produkt, din restaurant, din cafe, din bar eller dit hotel – og det interne teamsamarbejde er med til at støtte og forstærke den gode oplevelse.
Programmet er målrettet medarbejdere, som er helt nye i branchen og kan bruges som supplement til din egen træning og onboarding af medarbejdere.
Modulerne kan tages enkeltvis eller samlet.

De tre moduler

  • Det gode værtskab - også når det går galt
  • Det gode team
  • Det gode salg

Virtuel samling og onlinetræning sikrer fleksibilitet

Hvert modul indeholder en virtuel samling af 2 timers varighed og efterfølgende online-træning. Den virtuelle samling vil blive placeret, så det passer med driften. Derudover er der online træning på en specielt udviklet hjemmeside, som vil indeholde opgaver til individuelle øvelser, gruppearbejde og refleksionsopgaver, som medarbejderen får feedback på.

  • Træningsprogrammet afsluttesmed et evalueringsskema og en AMU-bevis test efter hver dag
  • Deltageren kan forvente at skulle deltage aktivt.
  • Der kan søges lønrefusion, for medarbejdere, som opfylder kriterierne

Dowload onepager om uddannelsen her.

Det gode værtskab - også når det går galt

Modulet har fokus på, hvordan den nye og utrænede medarbejder kan give den gode serviceoplevelse og udvise værtskab på trods af travlhed, usikkerhed med processerne m.v. Der er et særligt fokus på service-recovery, som hindrer at gæstens klage eller utålmodighed bliver en belastning, men derimod vendes til en god oplevelse for gæsten og medarbejderen. 

  • Hvad er jeres service - DNA
  • Hvordan er jeres gæsterejse/kontaktpunker
  • Hvordan træder du ind på scenen - den nonverbale og verbale kommunikation
  • Hvad er en god gæsteoplevelse
  • Mød gæsten i øjenhøjde
  • Ord skaber følelser
  • Hvad gør du når gæsten ikke er tilfreds
  • Det pæne nej

Tidspunkt 
Forløbet begynder den 4. november 2021 kl. 9-11. Afslutter med test den 22. november 2021 kl. 11.15 
(47247 Kvalitet i kundeservice i kundekontaktfunktioner)

 

Det gode team

Modulet har fokus på, hvordan man håndtere de gnidninger, der kan opstå i hverdagen. Vi træner evnen til at se egne og andres styrker i teamet. Det giver medarbejderen en indsigt i samarbejdet i teamet, og hvordan man kommunikerer bedst i et team.

  • Sammenhæng mellem trivsel og gæsteoplevelsen
  • De gode relationer på arbejdet
  • Hvad er dine styrker i samarbejdet med dine kollegaer
  • Hvordan sætter du lyset på dine kollegaers styrker
  • Den respektfulde kommunikation
  • Hvordan modtager du feedback
  • Hvordan giver du energigivende feedback
  • Hvad når vi ikke er enige

Tidspunkt 
Forløbet begynder den 22. november 2021 kl. 9-11. Afslutter med test den 1. december 2021 kl. 11.15.
(47297 Kommunikation og feedback i administrativt arbejde)

 

Det gode salg

Træning i medarbejderens evner i salg og fokus på værdiskabelse for gæsten og virksomheden. Hvordan kan man finde ud af hvad gæsten har behov for? Medarbejderen får viden og værktøjer til at blive sælger af den gode oplevelse på virksomhedens måde.  

  • Din nysgerrighed er vigtig
  • Hvordan forbereder du dig
  • Hvem er jeres gæster
  • Aflæs gæstens behov
  • Spørgeteknik
  • Hvordan kan du gøre en forskel
  • Bekræft gæsten i det gode valg
  • Husk gæstens feedback

Tidspunkt 

Forløbet begynder den 1. december 2021 kl. 9-11. Afslutter med test den 6. december 2021 kl. 9.00 
(47253 Mersalg i kundekontaktfunktioner)

Pris

I alt 850 kr. pr. undervisningsdag pr. deltager. Ved tilmelding af mere end 3 personer er prisen 750 kr. pr. undervisningsdag pr. deltager. 

Prisen er sammensat af deltagerbetaling for hvert modul på 126 kr. pr. person, der opkræves direkte af samarbejdende skole. Derudover skal der betales et honorar på 724 kr. pr. person for fleksibilitet og tilpasning af indhold til den enkelte, adgang til udvalgte kapitler i bogen Nordisk Servicesyn, adgang til individuel coachingsamtale, brancherettet virtuelt læringsunivers, branchenetværk m.v, i alt kr. 850 pr. dag pr. modul. 

TILKØB

Honorar på 724 kr. pr. undervisningsdag pr. deltager for fleksibilitet og tilpasning af indhold til den enkelte, adgang til udvalgte kapitler i bogen Nordisk servicesyn, adgang til individuel coachingsamtale, brancherettet virtuelt læringsunivers, branchenetværk m.v.

Ved tilmelding af mere end 3 personer opnås rabat på tilkøbshonoraret på 100 kr. pr. undervisningsdag pr. deltager.

Refusion 

Der kan opnås lønrefusion på 892 kr. pr. undervisningsdag pr. deltager i AMU målgruppen.  

Tilmelding og kontakt

Tilmelding foregår gennem følgende link HER