McDonald´s lancerer salater

To nye salater på menukortet er de første af fire måltidssalater, som McDonald´s har skabt i samarbejde med forbrugerne og Madkulturen.

”Først og fremmest har vi været igennem et længere forløb med Madkulturen, hvor vi har udforsket grundsmage, teksturer og sammensætning af forskellige ingredienser. Herefter arbejdede vi sammen med 20 danskere, som kom med deres bud på, hvad en god og mættende salat skulle indeholde. Vi har især ledt efter ingredienser, som matcher målgruppens smag og ønsker til indhold, udseende, friskhed og mæthed” siger Mads Friis, der er kommerciel direktør i McDonald´s Danmark..

Resultatet er fire nye salater, hvoraf de to nu kommer på menukortet på de 88 McDonald´s restauranter landet over. Salaterne er udviklet som et 100 % dansk projekt, og derfor er både indhold og dressinger sammensat, så de matcher danskernes smag. De to salater, der lanceres først, er Kylling med hummus og Kylling med belugalinser, som begge var topscorere hos smagspanelet, der bestod af 500 mænd og kvinder.

De første to salater har været på menuen siden 18. maj.